Wednesday 29 May 2013

About Shiritsu Bakaleya Koukou


Salam semua…pada kali ni amy nak ceritakan pada kawan2 tentang sebuah drama jepun yang bertajuk Shiritsu Bakaleya KouKou…
Shiritsu Bakaleya Koukou


About Shiritsu Bakaleya Koukou
Cerita ni tentang sebuah sekolah tinggi Bakada yang terkenal dengan Yanki(budak bermasalah/gangster) dan sebuah sekolah tinggi Cattleya yang merupakan sebuah sekolah perempuan bagi golongan elite(kaya/terkenal) dimana pelajar2nya semuanya sangat sopan dan lembut.

Pertemuan pertama antara pelajar Sek.Tinggi Bakaleya dan Cattleya No.2


Pada satu hari, Sekolah tinggi Bakaleya dan Cattleya No.2 akan digabungkan dan masing2 membantahnya kerana latar belakang mereka yang sangat berbeza.

Walaupun begitu,akhirnya merekaakur dengan keputusan berkenaan dan belajar bersama-sama…

Pada mulanya hubungan pelajar di kedua-dua sekolah sangat tegang, tetapi lama kelamaan,kedua-dua kumpulan yang bertentangan secara perlahan-lahan memahami antara satu sama lain.

PENDAPAT AMY!!!
Pada pandangan amy, cerita n best..Pada permulaan cerita ni agakkurang menarik kerana hanya menunjukkan adegan lawan2 antara pelajar Bakaleya dengan budak2 gangster..tetapi,bila amy tengok sampai episode 3, amy rasa cerita ni makin lama makin best.. 

Cerita ni ada juga banyak menyentuh tentang masalah yang dihadapi pelajar seperti masalah persahabatan, percintaan dan sebagainya…

Selain itu barisan pelakon yang melakonkan watak ni pun dapat menyampaikan watakmasing2 dengan baik…

No comments:

Post a Comment